Złożenie wniosku o wydanie dowodu w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia w siedzibie organu dowolnej gminy wypełnionego i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę formularza na podstawie podanych przez wnioskodawcę danych oraz danych zawartych w rejestrze PESEL.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
Do wglądu posiadany dowód osobisty.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy - pokój nr 4 (parter), tel.41/25 41 104 wew. 44 lub 48
Prosimy przybyć najpóźniej 15 minut przed godz. zamknięcia przyjęć interesantów.