GŁÓWNY KSIEGOWY – W WYMIARZE PÓŁ ETATU (0,5 ETATU)
I.WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia wymagania określone w art. 54 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 305) oraz art.6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U.
z 2022 r. poz. 530):
- posiada obywatelstwo polskie lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
- spełnia jeden z poniższych kryteriów:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończoną średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,
- nie był prawomocnie skazany wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- WYMAGANIA DODATKOWE:
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu rachunkowości i płac, preferowane osoby
z doświadczeniem pracy w księgowości budżetowej, ze szczególnym uwzględnieniem znajomości zasad księgowości budżetowej w jednostkach oświatowych, znajomość ustaw: Karta Nauczyciela, Prawo oświatowe, o rachunkowości oraz ustawa o finansach publicznych wraz ze znajomością przepisów z zakresu prawa podatkowego
w jednostkach oświatowych oraz systemu ubezpieczeń społecznych, o pracownikach samorządowych. - Praktyczna znajomość obsługi komputera i bankowości elektronicznej.
- Znajomość programu PŁATNIK, Besti@, umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy.
- Rzetelne i terminowe wykonywanie obowiązków
III. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- Opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków budżetowych szkoły wraz
z materiałami uzasadniającymi. - Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Zapewnianie od strony finansowej prawidłowości umów zawieranych przez szkołę.
- Zapewnianie terminowego dochodzenia przysługujących szkole należności i roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
- Przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym szkoły, stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, a także zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych.
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych w sposób zabezpieczający je przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Księgowanie operacji gospodarczych szkoły w programie księgowym.
- Prowadzenie zbioru rejestru sprzedaży i zakupu VAT oraz sporządzanie JPK VAT.
- Podejmowanie działań zabezpieczających przed naruszeniem dyscypliny finansów publicznych.
- Zapewnienie przechowywania i archiwizowania dokumentów, a także należyta ochrona danych.
- Sporządzanie miesięcznych, półrocznych i rocznych sprawozdań, bilansów i zestawień oraz innych informacji na potrzeby Wójta i Rady Gminy.
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, zasiłków, ekwiwalentów oraz innych należności,
- Dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń.
- Terminowe naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne, Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i innych. - Prowadzenie ewidencji dla ZUS, podatkowej, itp.
- Funkcjonowanie kasy szkoły, rozliczanie zaliczek pieniężnych.
- Prowadzenie i rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Ewidencja majątku szkoły.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań z poleceń Dyrektora Szkoły.
- INFORMACJA O WARUNKACH PRACY:
- wymiar czasu pracy – pół etatu (0,5 etatu),
- umowa o pracę od 01.09.2022 r. na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nie określony,
- praca przy komputerze,
- charakter pracy – administracyjno-biurowy,
- stanowisko pracy: parter w budynku szkoły, brak windy.
- INFORMACJA O WSKAŹNIKU ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNO- SPRAWNYCH W ROZUMIENIU PRZEPISÓW O REHABILITACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ ORAZ ZATRUDNIENIU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W MIESIACU POPRZEDZAJĄCYM OGŁOSZENIE NABORU:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu oraz osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
- WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny;
- życiorys - CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje kandydata (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kwestionariusz osobowy – oryginał opatrzony własnoręcznym podpisem;
- posiadane referencje;
- podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzonego naboru, .
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie szkoły w godzinach 8.00 – 12.00 ,tj. Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza, Odrowążek 1, 26-120 Bliżyn lub wysłać pocztą z dopiskiem:
Nabór na stanowisko: główny księgowy Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza
w Odrowążku
w terminie do 22.07.2022 r. (decyduje data wpływu do szkoły).
INFORMACJA DLA KANDYDATÓW:
- Aplikacje które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
- Etapy naboru:
- ogłoszenie o naborze
- składanie dokumentów aplikacyjnych,
- ogłoszenie listy kandydatów, którzy w terminie złożyli dokumenty w BIP-ie
i na tablicy ogłoszeń, - wstępna selekcja (analiza dokumentów pod względem formalnym),
- końcowa selekcja kandydatów, indywidualna rozmowa kwalifikacyjna
z kandydatami, którzy przeszli wstępna selekcję, - sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
- podjęcie decyzji o zatrudnieniu,
- ogłoszenie wyników naboru.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej w Odrowążku.
Oferty nie wykorzystane w naborze nie podlegają zwrotowi.
Odrowążek, dnia 11.07.2022 r.
Dyrektor
mgr Mirosław Owczarek